Skip to main content

Heyyo!

heyyoooo

this is a post about me merepek repek so dont mind me

So hmmm sekarang dah nak masuk bulan 8 tapi tengokla posts aku tahun ni.. baru ada 14. whutttttttttttttttttttttttttttt

Like what did i do this year huh? Why didnt I write more?

So saye selongkar la balik kan apa yang saya tulis tahun2 sebelum ni and baru la saye tahu

Dulu saye akan tulis apa ja yang saya nak tulis. benda yang tak penting, benda nonsense, even when I change my blog design i wrote it. Hahahhaha tak termasuk lagi cerita yang cringe dan entah apa2. Bila baca balik nak tergelak do. Hahahhaha cam ntah apa2 aku tulis

But i like it

The old me tak malu nak tulis apa2 yang dia rasa nak tulis. Like she has many dreams, she has many ideas, and betapa semangatnya dia. Tanpa fikir banyak.

But me now, i dont write much coz everytime ai nak tulis apa2, mesti ai macam eh macammana kalau ada orang baca blog aku? Macammana kalau kawan2 aku terjumpak blog ni? Macammana kalau takdak orang nak baca pon apa aku tulis. This new me, she is more knowledgeable, but she thinks too much. Terlalu pikirkan pasal pandangan orang padahal takdak orang baca pon blog ni. and lastly she only writes stupid reviews. U know that is exhausting sebab kena habiskan drama or book dulu baru boleh tulis post. Aduiii how stupid. And she is lazy too.

saye rasa malu dengan diri saya yang lama

hmmmm

maybe lepas ni ai patut tulis ja apa yang jadi, and who cares? No one. I write on this blog becoz I want to read it again when time passes. But if aku tak tulis apa2, apa aku nak baca nanti. Hmmmm

Klahh yang tu ja nak merepek. Hhahaahhaha

Btw my beloved TOP hari2 post kat IG and nomu nomu johwaaaaa. Ommmooo my love for him just gets bigger and stronger than ever. hehehhehehee

kbyee kalau saye rasa nak merepek lagi saya post lagi. Hahahhahaah



Comments

Popular posts from this blog

Asasi UIA - Benda Basic Untuk Tahu

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. Ohayou gozaimasu Ok memandangkan post pasal asasi uia tu mendapat sambutan ramai dan banyak pulak persoalan yang berlegar2 di kepala anda semua, maka terhasil lah post kali ini plak. I'll tell you about benda basic yang anda nak tahu pasal asasi atau org panggil CFS (Centre for Foundation Studies) kat UIA nih. Orait lets go!!!!!!! Akak, asasi uia belajar kat mana eh sekarang? Dekat UIA Gambang. Sekarang semua asasi memang amek kat UIA Gambang sahaja! Titik. Tak amek dah kat uia lain. UIA lain hanya utk degree/master/phd. Sebabnya uia gambang tu baru sahaja siap dibina tahun lepas dan memang dikhaskan utk pelajar asasi uia. Gambang tu kat mana akak? Kat Pahang, sayang. Berapa lama eh belajar asasi ni? 10 bulan as in SETAHUN. A

Kelebihan Asasi UIA (CFS IIUM)

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. Haluu... So so..memandangkan sekarang dah bulan april and last post I think I wrote it in February right? It has been so long. And result upu dah nak keluar kan? Ka lambat agy? Papejelah Demi tidak membuang masa, marilah mendengar buah bicara saya pada hari ini. APAKAH KELEBIHANNYA JIKA SAYA MASUK ASASI DI UIA? Wuhuuuuuu ...as a CFS student, let me tell you XD 1. First and foremost, ofkosla bila masuk asasi UIA ni, uoll dah dijamin tempat di UIA jugak waktu degree nanti. So uoll takpayah nak serabut dah nanti nak isi upu balik apa bagai kan. Sebab uia akan terus serap u masuk ke sana. But ofkosla dia ada syaratnya sikit like kena mencapai pointer yang dia tetapkan and pass kelas language waktu asasi ni. And sesetengah kos ni ada j

Arabic Placement Test (APT)

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ما أخبركم جميعا؟ الآن سأشرح لكم عن الاختبار اللغة العربية الذي يجب عليكم ان تجلسوا لها إذا تريد التحاق دراستكم في الجامعة الاسلامية العالمية بماليزيا ......ايوه Wukey2..saye acah2 je cakap arab tak pro lagi haa ') tapi sekadar nak cakap pasal apt ni no hal laa Kuikuii...ayuh!!! Ok..apt ni seperti yang anda tahu adalah ujian yg perlu anda duduki kalau nak masuk uia. Selalunya ia diadakan waktu taaruf week.  Dengar macam senang tapi tak semudah yang anda sangka. Bagi pelajar kos BAR IRK wa LAW SYARIAH, anda mestila mendapatkan band 6 to be exempted. Haaa.. band 6 ni maksudnya markah mestilah 61persen ke atas. But..bagi pelajar lain alhamdulillah..uolls cuma kena lepas band 2 jerr S