Skip to main content

TIME , FUTURE AND LIFE

Hello everybodyy...

Hohoho..

What's the time in your country now? Mine is already 1.33 a.m. But I can't sleep cause my mind is busily thinking bout the future and the consequences of my life.

That's what my mind do when I am just about to sleep. Sheepy! I hate it.

So I've been wondering what will my life be soon. I am going to get to a university, living alone , meet new people and I have to study more and more. Then I will graduate and find a job.

But somewhat I am scared of these things. I'm afraid I cant do it cause all these passive thoughts are flashing in my mind. Above all, the frequently-asked questions that keep bothering me are.....WHY?? Why do I have to do all these things? Why do I need to continue study? Why must I go to a university? Why should I have a job? This cycle of life sometimes makes me sick.

At one point, I just couldn't help but being nervous, predicting my SPM result. What if I do not get straight A's? What i'm gonna do? How could I face my friends, teachers and family? I know I am being overthinking but the thoughts could not disappear from my tangled mind. I feel like I didn't do well in my exam back then, especially in History and Economy. I hate it - this confusing thought.

.
.
.

Well.. you know why I have these dark thoughts? It is because I'm afraid of hatred, humiliation, lonelines, downgrading and all their ilk. I'm afraid that if I don't reach their expectation of me getting 10 A's, I will be talked about. I will feel ashamed. Because back then I was a considerably smart student who can easily get straight A's , who can easily top all of the exams. That's it.

So so so... please... I sincerely beg you to pray for me, wishing I will get an excellent result in SPM. I desperately need that. Sorry. And thank you.

Btw, these days, I am learning English to get fluent and proficient. You know right that my English is so damn broken and low grade. Consequently, I will surely improve my English, learning it every days so I'll be well-prepared to use it later.

So... I think I want to end this post here. Haha. This is just me who is trapped in a dark hole of anxiety at midnight. Sorry to bother you. :)
After all, thanks again for visiting my blog. Hope you like it.

Bye2😙😙😙

Lethargic gal,

Comments

Popular posts from this blog

Asasi UIA - Benda Basic Untuk Tahu

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. Ohayou gozaimasu Ok memandangkan post pasal asasi uia tu mendapat sambutan ramai dan banyak pulak persoalan yang berlegar2 di kepala anda semua, maka terhasil lah post kali ini plak. I'll tell you about benda basic yang anda nak tahu pasal asasi atau org panggil CFS (Centre for Foundation Studies) kat UIA nih. Orait lets go!!!!!!! Akak, asasi uia belajar kat mana eh sekarang? Dekat UIA Gambang. Sekarang semua asasi memang amek kat UIA Gambang sahaja! Titik. Tak amek dah kat uia lain. UIA lain hanya utk degree/master/phd. Sebabnya uia gambang tu baru sahaja siap dibina tahun lepas dan memang dikhaskan utk pelajar asasi uia. Gambang tu kat mana akak? Kat Pahang, sayang. Berapa lama eh belajar asasi ni? 10 bulan as in SETAHUN. A

Kelebihan Asasi UIA (CFS IIUM)

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. Haluu... So so..memandangkan sekarang dah bulan april and last post I think I wrote it in February right? It has been so long. And result upu dah nak keluar kan? Ka lambat agy? Papejelah Demi tidak membuang masa, marilah mendengar buah bicara saya pada hari ini. APAKAH KELEBIHANNYA JIKA SAYA MASUK ASASI DI UIA? Wuhuuuuuu ...as a CFS student, let me tell you XD 1. First and foremost, ofkosla bila masuk asasi UIA ni, uoll dah dijamin tempat di UIA jugak waktu degree nanti. So uoll takpayah nak serabut dah nanti nak isi upu balik apa bagai kan. Sebab uia akan terus serap u masuk ke sana. But ofkosla dia ada syaratnya sikit like kena mencapai pointer yang dia tetapkan and pass kelas language waktu asasi ni. And sesetengah kos ni ada j

Arabic Placement Test (APT)

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ما أخبركم جميعا؟ الآن سأشرح لكم عن الاختبار اللغة العربية الذي يجب عليكم ان تجلسوا لها إذا تريد التحاق دراستكم في الجامعة الاسلامية العالمية بماليزيا ......ايوه Wukey2..saye acah2 je cakap arab tak pro lagi haa ') tapi sekadar nak cakap pasal apt ni no hal laa Kuikuii...ayuh!!! Ok..apt ni seperti yang anda tahu adalah ujian yg perlu anda duduki kalau nak masuk uia. Selalunya ia diadakan waktu taaruf week.  Dengar macam senang tapi tak semudah yang anda sangka. Bagi pelajar kos BAR IRK wa LAW SYARIAH, anda mestila mendapatkan band 6 to be exempted. Haaa.. band 6 ni maksudnya markah mestilah 61persen ke atas. But..bagi pelajar lain alhamdulillah..uolls cuma kena lepas band 2 jerr S