Skip to main content

Merenung Ke Lautan... →_→

Hurmmmm.... hyeeeee!!!!! ⊙▽⊙

Terkejut tak? Haha... jarang betoi aku nak blogging pagi pagi nie... yela, selalunya kan aku tidooo... ^_^|| ( dasar anak dara pemalas!!)

Well... kau nampak tak tajuk atas tu? Cuba baca sekali lagi.... hiho! Aku just nak ceta, minggu lepas aku pergi jejalan kat pantai... iaitu Pantai Merdeka!!!!  Woohooooo~^O^~

Kau tahu tak Pantai Merdeka tu kat mana?? Sapa tak tahu, angkat tangan! (^o^)/
Hmmm.. Pantai Merdeka tu terletak di daerah Kuala Muda di Kedah, Malaysia.  Wihoooo... nak tahu suasana dia cemna, kau tengoklaa kat Pak cik Google. Tapi, jangan percaya 100 persen tau! Nak lebih yakin pergila sendiri... hehe...

Hurmmmm, napa tiba2 aku pergi sana? Well... sebenarnya aku pergi ngan teachers and friends aku, not with my family.  Sebab waktu tu kami pergi English Competition kat MM Kuala Muda.. ( ingat tak yang aku cerita hari tu???) Dan, malangnya kami tak menang apa2 pon.. huhu... So, untuk mengubati duka yg lara, kami pon pergi ke sana alang2 dah dekat kan... ( hoho.. sebenarnya memang nak jenjalan ponn)

Sampai sana, aku pon jalan2 ngan kawan aku. Tengok2 je kat laut tu, like, uwaaaaaaaaa.... cantiknya!!! Subhanallah!!  Gelora air laut yg disinari cahaya matahari yg lit lit...( disebabkan kami pergi waktu tengah hari) Waktu tu, aku rasa best gila tengok air laut! Ye la...  bukan perak ke ape, cuma dah lama aku tak jenjalan di tepi lautan ni, rasa lain gila! Haha...

And, walaupon panas lit lit waktu tu, tapi aku tak rasa panas pon! Sebab.. angin dya tak brhenti2 datang... nyaman gilerr!! Aku tengok air laut tu, rasa nak terjun mandi- manda je! Tapi, apakan daya, aku pergi pakai baju sekolah... gila kau nak terjun???
Dahla tak bawak camera, ( sebab datang dari sekolah kann) geram sungguh... pemandangan yg cantik tu tak dapat nak dirakam. Eeeiiiii!!!

 Dan... apa yg aku nak tekankan, aku rasa bahagia gila tengok laut tu. Rasa hilang ja semua stress aku.. rasa tenang je! Kan bagus kalau depan rumah aku ada laut, boleh tengok hari2... haha! Aku rasa cam nak jerit2 ja kat situ, ala... cam dalam drama dok buat tuu.. ( pengaruh drama betol!) Tapi.. ada ramai orang lain lagi. Satgi, depa label aku gila plak! Huhu...
So, aku hanya merenung dari atas.. melihat kedamaian laut... acewahhh!!

 Hurmmm, panjang sangat ke aku ceta? Biar arrr... aku happy dok terobek ni!  ̄ 3 ̄

Pastu, teachers kami belanja ABC. Bukan calang2 ABC ok... besaq bak hang!!! Rasanya boleh menyorok blakang dya kot...
Aku share ngan kawan aku pon, tak larat nak habiskan. So, for advice, nak makan ABC tu, tolong la bawak teman nak share, jangan pergi sorang2... sebab, ada sorang pakcik ni kan ( pelanggan kedai makan tu jugak)  dia datang sorang2. Pastu elok sampai ja ABC yg dia order tu, dia terus terkejut, cakap, "Besarnya! " Pastu, kau tahu dia buat apa? Dia ambil kon aiskrim yg terpacak atas ABC tu, tinggal duit atas meja, pastu terus blah. What the..  Kami yg tengok ni pon terkesima. Pelik sungguh orang tu, tak pernah ku jumpak... hmmm, mungkin dia rasa bebal kot sebab besar sangat utk dia sorang.. Tapi, kalaulah aku, lagila aku excited nak makan, ye lah, benda jarang jumpak kan... tambah lagi makanan. Tak larat nak habeskan lain kira la.. dahla pakcik tu tinggalkan atas meja, membazir je... kalau bagi kat kami kan lagi bagos! Hehehe... ahhh, lupa nak ceta! Harga dia 5 hingget, berbaloi la jugak ,sebab besau kan...

So, lepastu kami pon balik... sampai sekolah pukul 6 kot! Kawan2 aku pakat tanya pasai pertandingan tu, aku lupa habes... yang aku ingat, aku pergi jenjalan tadi.. haha!

That's all! Hoho.. aku rasa cam travelling blog pulak.. tak pon pengacara Jalan2 Cari Makan! Hiho..(^3^)

Ok, bye! Lain kali kita story mory lagi , kay? Dan, jangan lupa pergi jenjalan kat laut! Serius tak nyesal, sebab aku tau.. kau stress kan sekarang ni... so, hilangkanlah bersama ombak air lautan! Wucehhhhh...

Aku cau dulu.... assalamualaikum!!!
╭(′▽‵)╭(′▽‵)╭(′▽‵)╯ GO!

P/s: aku rasa sweet je waktu share ABC ngan kawan aku. Tengokla.. suatu hari nanti, aku nak bawak someone special share ABC besau tu ngan aku. Hiho... o>_<o~

Perindu lautan,

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Asasi UIA - Benda Basic Untuk Tahu

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. Ohayou gozaimasu Ok memandangkan post pasal asasi uia tu mendapat sambutan ramai dan banyak pulak persoalan yang berlegar2 di kepala anda semua, maka terhasil lah post kali ini plak. I'll tell you about benda basic yang anda nak tahu pasal asasi atau org panggil CFS (Centre for Foundation Studies) kat UIA nih. Orait lets go!!!!!!! Akak, asasi uia belajar kat mana eh sekarang? Dekat UIA Gambang. Sekarang semua asasi memang amek kat UIA Gambang sahaja! Titik. Tak amek dah kat uia lain. UIA lain hanya utk degree/master/phd. Sebabnya uia gambang tu baru sahaja siap dibina tahun lepas dan memang dikhaskan utk pelajar asasi uia. Gambang tu kat mana akak? Kat Pahang, sayang. Berapa lama eh belajar asasi ni? 10 bulan as in SETAHUN. A

Kelebihan Asasi UIA (CFS IIUM)

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. Haluu... So so..memandangkan sekarang dah bulan april and last post I think I wrote it in February right? It has been so long. And result upu dah nak keluar kan? Ka lambat agy? Papejelah Demi tidak membuang masa, marilah mendengar buah bicara saya pada hari ini. APAKAH KELEBIHANNYA JIKA SAYA MASUK ASASI DI UIA? Wuhuuuuuu ...as a CFS student, let me tell you XD 1. First and foremost, ofkosla bila masuk asasi UIA ni, uoll dah dijamin tempat di UIA jugak waktu degree nanti. So uoll takpayah nak serabut dah nanti nak isi upu balik apa bagai kan. Sebab uia akan terus serap u masuk ke sana. But ofkosla dia ada syaratnya sikit like kena mencapai pointer yang dia tetapkan and pass kelas language waktu asasi ni. And sesetengah kos ni ada j

Arabic Placement Test (APT)

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ما أخبركم جميعا؟ الآن سأشرح لكم عن الاختبار اللغة العربية الذي يجب عليكم ان تجلسوا لها إذا تريد التحاق دراستكم في الجامعة الاسلامية العالمية بماليزيا ......ايوه Wukey2..saye acah2 je cakap arab tak pro lagi haa ') tapi sekadar nak cakap pasal apt ni no hal laa Kuikuii...ayuh!!! Ok..apt ni seperti yang anda tahu adalah ujian yg perlu anda duduki kalau nak masuk uia. Selalunya ia diadakan waktu taaruf week.  Dengar macam senang tapi tak semudah yang anda sangka. Bagi pelajar kos BAR IRK wa LAW SYARIAH, anda mestila mendapatkan band 6 to be exempted. Haaa.. band 6 ni maksudnya markah mestilah 61persen ke atas. But..bagi pelajar lain alhamdulillah..uolls cuma kena lepas band 2 jerr S