Skip to main content

IT'S COMING!!!

Oh, hello!!

How are you??

Well..it's been a long time since I updated this blog. And FYI, my most important exam,SPM is just around the shoes!!!! OMG!!!!! (oh well..maybe my proverb is just somewhat wrong -_-")

And now... I don't know if i'm ready or not yet. Well... maybe yes or maybe no. Mollaa...aishhh...

So i've got 10 A's this trial, 5A+ and 5A. Lucky for me, I got first place in my district for getting straight A's. Hehe..it gave me somekind of proud feeling. =D
Thus, I hope i could keep it up and upgrade it to a better results. Maybe I could get 10A+ in the real SPM? Who knows? Ameen😊

Now let's make an analysis. Subjects that i didn't get A+ were..
Science
Syariah
Economy
Perdagangan
English

For Science, my marks decreased from the exam before. Maybe becoz i dont read much. So i need to read more.
For Syariah and English, there were less than 5 marks for me to get A+. So if I strive really hard this time, insya Allah I can get that A+.
And for Econ and Perdagangan, I had joined the subjects' program on how to score them few days ago. So I hope with those techniques, I can hit that highest grade.

Those are some factors. So I thought of another factors that will influence me and my exam.

Health factor, situation factor, safety factor and others.

I really really hope that on exam days, they will not affect me. Like what had happened on trial days, which there was a hysteria, that was totally unwanted in the future. Fuuu.. and I hope I will be in a really good condition to sit for my exam. In Allah's will.

Above all, your supports and your beliefs in me are the most important. I wish that you can lend me your strength too. Hohoo...thank you! Please...pray for me okay? :)

Okayy..gotta go now!
Byeee~



Lots of love,

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Asasi UIA - Benda Basic Untuk Tahu

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. Ohayou gozaimasu Ok memandangkan post pasal asasi uia tu mendapat sambutan ramai dan banyak pulak persoalan yang berlegar2 di kepala anda semua, maka terhasil lah post kali ini plak. I'll tell you about benda basic yang anda nak tahu pasal asasi atau org panggil CFS (Centre for Foundation Studies) kat UIA nih. Orait lets go!!!!!!! Akak, asasi uia belajar kat mana eh sekarang? Dekat UIA Gambang. Sekarang semua asasi memang amek kat UIA Gambang sahaja! Titik. Tak amek dah kat uia lain. UIA lain hanya utk degree/master/phd. Sebabnya uia gambang tu baru sahaja siap dibina tahun lepas dan memang dikhaskan utk pelajar asasi uia. Gambang tu kat mana akak? Kat Pahang, sayang. Berapa lama eh belajar asasi ni? 10 bulan as in SETAHUN. A

Kelebihan Asasi UIA (CFS IIUM)

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. Haluu... So so..memandangkan sekarang dah bulan april and last post I think I wrote it in February right? It has been so long. And result upu dah nak keluar kan? Ka lambat agy? Papejelah Demi tidak membuang masa, marilah mendengar buah bicara saya pada hari ini. APAKAH KELEBIHANNYA JIKA SAYA MASUK ASASI DI UIA? Wuhuuuuuu ...as a CFS student, let me tell you XD 1. First and foremost, ofkosla bila masuk asasi UIA ni, uoll dah dijamin tempat di UIA jugak waktu degree nanti. So uoll takpayah nak serabut dah nanti nak isi upu balik apa bagai kan. Sebab uia akan terus serap u masuk ke sana. But ofkosla dia ada syaratnya sikit like kena mencapai pointer yang dia tetapkan and pass kelas language waktu asasi ni. And sesetengah kos ni ada j

Arabic Placement Test (APT)

Note: Saya tulis post ni waktu asasi batch 2018/2019, jadi maybe ada perubahan serba sedikit dengan peredaran zaman. Jadi, kalau jumpak post yang lagi baru, lebih baik rujuk post tersebut or rujuk students yang baru grad dari asasi uia. Harap maklum. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ما أخبركم جميعا؟ الآن سأشرح لكم عن الاختبار اللغة العربية الذي يجب عليكم ان تجلسوا لها إذا تريد التحاق دراستكم في الجامعة الاسلامية العالمية بماليزيا ......ايوه Wukey2..saye acah2 je cakap arab tak pro lagi haa ') tapi sekadar nak cakap pasal apt ni no hal laa Kuikuii...ayuh!!! Ok..apt ni seperti yang anda tahu adalah ujian yg perlu anda duduki kalau nak masuk uia. Selalunya ia diadakan waktu taaruf week.  Dengar macam senang tapi tak semudah yang anda sangka. Bagi pelajar kos BAR IRK wa LAW SYARIAH, anda mestila mendapatkan band 6 to be exempted. Haaa.. band 6 ni maksudnya markah mestilah 61persen ke atas. But..bagi pelajar lain alhamdulillah..uolls cuma kena lepas band 2 jerr S